26 April 2010

the jury

Ada tak word judgmentalism?




Today I am going to be SO judgmental that you may either get annoyed or get more interested. Now that I gave you my introduction, you may leave if you will feel annoyed or you may stay and if ever you feel annoyed, do not give harsh comments to me from all sort of communication system. My mood swing is horrible lately, yes PREmesynd yang sangat teruk.


PERKARA 1
Anyway, pertama sekali sila gunakan Google anda dan taip Arthur Kade. Aku tak larat nak comment banyak dan tulis review pasal blog dia atau penulisnya sendiri sebab the whole world including majalah CLEO (my original source) May edition pun dah beri pandangan mereka.


PERKARA 2
Aku kurang gemar nak cerita bahagian kedua ni sebab para pembaca (secara anonymous atau tidak) aku kenal manusia ini. Well, segelintir pembaca.

These are things that I do not really understand about this person.




1. You are educated and come from a famous school, and yet you condemn your school in public like they are a piece of sh*t.

Tak, takde kena mengena dengan sekolah aku. Aku faham kau tak puas hati dengan sekolah kau tapi perlu ke bagitahu public tentang keburukan secara detail. Lagi, anda mengutuk secara tidak bertapis dan melibatkan maruah guru-guru. Yang best lagi, dia bakal guru, KOT. Tapi kalau dia memang nak jadi cikgu, lagi rancak aku menaip. Lagi rancak aku gelak guling-guling.

Dude (or dudette?), try be in the other person's shoes before you condemn people. Seriously, kau tak tahu kenapa cikgu sekian buat macam tu, kenapa orang sekian buat macam tu. The best thing is to ignore because you are not a part of the school's administration. Besides, kau pun alumni kan? Kau masuk campur gak kan? Kenapa salahkan orang lain? Tak nampak macam tuding jari kat diri sendiri?




2. Status Facebook kau.

Habis lah, kurang seorang Facebook friend lepas ni. Fine, itu status kau but sorry I have to hide it because HARI INI SAYA JUDGMENTAL SUNGGUH. Jangan salahkan aku tapi aku rasa sedikit (atau banyak) nak perli kau. Remember: mood swing tak baik kali ni.

Why man (or woman)? What are you trying to do? Making people feel impressed of you because you wear all the branded stuff in the world. No, tak salah pun nak pakai pearl harga berjuta dekat vest kau but kenapa mesti bagitahu satu dunia apa yang kau pakai dan apa yang kau beli? Show-offs. Itu word dia. Aku tak jealous sebab aku tak pakai barang branded dahsyat-dahsyat. Setakat barangan second hand aku dari Puan Ibu, apa sangat lah nak compare dengan harta benda kau yang G****, L**** V****, A**** dll. (Eh déja vu).

3. Be a man (or a woman).




Yes, mulut aku atau tangan atau brain aku memang jahat hari ni. Tak sedahsyat hormon aku. Aku boleh cakap ni mood swing paling teruk dalam sejarah puberty aku. Sakit belakang macam osteoporosis (tak, aku tak pernah mengidap penyakit tu). Aku lapar, penat dan mengantuk. Aku tak faham dengan sifat manusia hari ni sebab otak aku taknak faham kan dan hati aku tak nak bagi chance (it rhymes!). Gila kan? Hmpf.

This is PREMENSTRUAL SYNDROME. Untuk pengetahuan, tuan-tuan (dan puan-puan) PreMS berlaku sebelum period datang. Sebab dia PRE. Unless anda ponteng kelas bahasa semasa cikgu mengajar tentang prefix, memang saya kasihankan anda semua kalau anda masih tidak mengerti. Pre- bermakna perkara tersebut berlaku sebelum, bukan semasa atau selepas. Ya, saya belum period lagi. Dan ya, mood swing ni SEBELUM period sahaja; bukan semasa atau selepas.

Saya ulang; PMS berlaku sebelum, bukan semasa atau selepas period.

Ulangan lagi; PMS berlaku sebelum, bukan semasa atau selepas period.

Kali terakhir; PMS berlaku sebelum, bukan semasa atau selepas period.

Tambahan lagi; PMS berlaku sebelum, bukan semasa atau selepas period.

Kalau tak faham, malas nak layan.




Apa-apa pun girl power ! We can bleed for a week without dying but men can't HAHAHHA.




Toodles.
footnote: Dengan burung berkicau pagi buta pun aku mengamuk.



8 comments:

  1. We can bleed for a week without dying but men can't HAHAHHA.

    I like this quote

    ReplyDelete
  2. Hana, I feel you about the person that you're talking about in your post. I read it in his (her?) blog, and I also noticed his (her?) status updates in facebook. hahhah...I find it somehow irritating too, but I rest my case...hahahha don't be too intense, as your Puan Ibu would say, you'll age rapidly...huhuhuhu..BTW, I'm at my mood swing to because I am disappointed today...drop by at my blog to know the story...(^__^)

    ReplyDelete
  3. aku PMS jugakk. teruk jugakk. semuaaaa salah, semuaa x betul. tambah jalan yang jam dgn teruk sekali, dn test medsi dan munsyi utk 600 soalan.

    erghh !

    *sekarang dah kembali normal.

    ReplyDelete
  4. Aimi,
    HEHEHEHEHE drpd tumblr.

    ReplyDelete
  5. iz: hhahhahaha i had been so careful so ppl couldn't guess who is he (or she?). tapi mcm kantoi gak je. yezza, i am really angry tho.

    ReplyDelete
  6. Dayah.
    eh dah period belum ni? HAHHAHAHHA

    ReplyDelete
  7. oh really? well hahhaha i was bored this evening. kalau tak, mesti tak mengamuk dahsyat oh. :DD

    ReplyDelete
  8. i know who he (she?) is to0!! aku bace gak blog dye!

    ReplyDelete