09 September 2010

kau ni kenapa? [versi definisi]

Mula-mula terima kasih kepada Eja si Gadis Genggong dan Hawa si Wanita Cantik sebab mereka telah memberikan satu impak maksima dalam speech harian aku.


Tagline 'Kau ni kenapa?' dah jadi satu soalan yang boleh mengurangkan kemarahan aku, as far as I am concern lah sekarang. Amat membantu. Kalian semua boleh cuba ya.

Bila adik sugar rush dan tak boleh duduk diam, aku cakap
KAU NI KENAPA?
dia sengih dan duduk tengok tv.

Bila aku tengok ada orang nak buat hari bakar al-quran, aku cakap
(astaghfirullah) KAU NI KENAPA?
harap-harap mereka batalkan hari itu.

Bila aku tengok kucing aku degil semacam, aku cakap
KAU NI KENAPA?
dia buat donno (Cis!)

Bila aku tengok bilik adik bersepah, aku cakap
KAU NI KENAPA?
dia tahu aku marah so dia kemas lah.


Tagline ni memang daripada Eja dan Hawa. Malas nak cerita apa sebenarnya yang terjadi tapi tahukah anda (?) Hawa pernah merekod suara Eja terpekik NI KENAPAAAAAAAAAAAAAA? dan jadi ringtone SMS dia untuk beberapa hari tetapi aku dan Eja menegaskan supaya dia tukar ringtone terbabit untuk mengelakkan publisiti di dalam bas. Iye la, kalau dah ringtone suara manusia terpekik macam tu confirm la satu bas pandang kan kan kan. I tahu lah I cantik HAHAHAHHAHA

By the way, Twelve kata kawan-kawan dia kata aku ni garang. HAHAHAHA ini kelakar sebab mereka cuma kenal aku dalam Facebook. Jumpa pun tak pernah lagi kan kan kan tapi yang penting I am jauh daripada ayu lah ya. Kalau dalam Facebook atau blog post-yang-ditulis-dalam-tempoh-sugar-rush memang ada tendency untuk menjerit dalam bentuk tulisan. Cuba bezakan 'Benci la' dengan 'Benci laaaaaaaaaaaaaaa'. Yang kedua tu macam lebih kepada menjeritkan? Aku memang suka tulis huruf-huruf tambahan dengan excessively. Sorrrryyyyyyyyyyyyy laaaaaaaaaaa. Hehe.


Okay, hari ni hari last puasa. Nak balik kampung jap lagi. Hooray! Tahukah anda(?) *tapi aku pun baru tahu* kat rumah aku ni kalau balik kampung Kedah tu macam empat tahun sekali. Macam FIFA World Cup pulak en? Bikin gua dengki je bila tengok orang lain kat kampung setiap tahun.

Minta maaf kalau terkasar bahasa dalam blog ni (esp to critical commentators lah ya) atau di formspring. Minta maaf kalau terlebih sugar rush dan menulis dengan penuh entah apa-apa. Selamat menjamu kuih muih lauk pauk lemang lomang ketupat mampat nasi himpit himpit lontong sotong (cukup rhyme tak sekaraaaang?)

SELAMAT HARI RAYA, people !

Eh, ter-panjang pulak post ni.

footnote: Insyaallah nanti nak letak e-card kat Facebook and blog. Kau hengat kau sorang je boleh ada e-card? Hmpf. (Nada kedengkian)

No comments:

Post a Comment