01 May 2010

breathe or breath without an 'e'?

It's 2 am
Feel like I just lost a friend
Hope you know it's not easy for me

-Breathe by Taylor Swift ft. Colbie Caillat-


Maafkan saya.

Sangat.

Saya memang sarcastic.

Kebelakangan ni aku jadi bebal terhadap kata-kata maaf. Aku rasa kalau aku maafkan, in few time to come orang tu akan sakitkan hati aku balik. Jadi aku berat hati nak maafkan orang yang sakitkan hati aku repeatedly.

Aku maafkan sebab aku tak nak rasa diri aku kejam.
Aku maafkan sebab aku dah terbiasa memaafkan orang.
Aku maafkan atas dasar people make mistakes, if not often then frequent.

Otak aku dah synchronize dengan hatii dalam bab maafkan ni.


Hari ni orang ni sakitkan hati aku.
Aku marah senyap-senyap atau sindir-sindir.
Orang ni minta maaf.
Aku fikir sejenak.
Aku maafkan.
Orang ni gembira dan balik seperti sedia kala.

Esok orang ni sakitkan hati aku balik.
Aku marah senyap-senyap atau sindir-sindir.
Orang ni minta maaf.
Aku fikir sejenak.
Aku maafkan.
Orang ni gembira dan balik seperti sedia kala.

Lusa orang ni sakitkan hati aku balik.
Aku marah senyap-senyap atau sindir-sindir.
Orang ni minta maaf.
Aku fikir sejenak.
Aku maafkan.
Orang ni gembira dan balik seperti sedia kala.


Cuba kalian lihat, apa nilai kata-kata maaf di situ?


--------------------------------------------------------------------------------


Semua orang akan berubah. Kalau tak banyak, sikit lah mungkin.
Semua orang akan either terpengaruh atau mempengaruhi.
Jadi, orang akan berubah.
Aku pun, kau pun, dia pun.

Aku agak tersinggung dengan seorang kawan rapat aku.
Tapi aku diam.
Sebab dia kawan, aku senyap.
Sebab dia teman, aku biar.
Pijak mana pun dia kat aku, aku berdiam diri.

Aku lupa satu benda.
Tindakan aku di atas can give result to?
Disaster, one day.
So aku meletup, tapi aku sempat selamatkan keadaan
*err tak seberapa banyak la, tetap cedera parah*

Disaster: I said, ''Something is wrong with you.''
Safety precaution: I hung up.

Parah tak? Mulut aku memang kejam kebelakangan ni. Maaf.




Aku minta maaf biasanya ikhlas.
Dan aku biasanya tak repeat kesalahan.
*haha Insyaallah rasanya macam tu lah*



Saya memang sarcastic.

Sangat.

Maafkan saya.



Toodles.
footnote: I need to rejuvenate again. Kena baca buku bahasa inggeris untuk kurangkan kekeliruan dalam diri. Read and write in English. Really in high command.

Dan Selamat Hari Pekerja ya. Saya seorang yang berkerjaya kini (buat sementara waktu).

No comments:

Post a Comment