01 April 2010

crashing world

Macam mana marah pun kau dengan orang tua, just grit your teeth and ignore the heartache, supaya kelak bila kau meninggal kau takkan menyesal.




Lulu got it from here.
And she agrees with it. You should to.

You know what makes our generation better than the adults?
We learn from them.
All the wrong things they've done or the challenges they encounter, we know about it. We learn and analyze with our young and simple mind.


Sebab itu Lulu tak suka adults yang suka ketengahkan macam dia seorang je betul.
Kalau orang lain lagi muda, jadi mereka bodoh?
Mereka tak boleh berfikir atau menggunakan akal lebih daripada kapabiliti dan kapasiti akal orang dewasa?
Apakah mereka yang lebih muda akan kekal di tempat mereka lalu si dewasa mengutuk tentang kebodohan si muda?



Aku rasa tak kira muda atau tua, the capability of human's mind does not really depends on their age or longevity. It depends on how many work it has done in a little period of time.

Contohnya, aku ada fotografik memori yang bagus. Some label me as GPS bila dalam kereta. Sorry but no offence, kadang-kadang bila aku berjalan dengan orang yang lebih tua *tak tertakluk kepada ibu bapa sahaja ya, diskriminasi betul korang ni!* mesti nak defend kata dia punya jalan lebih baik.
Okay, patutnya lain kali kita lumba siapa sampai dulu.

Kenapa? Orang dewasa mesti SELALU betul?
Kenapa tak boleh ada toleransi dengan jawapan orang yang lebih muda?
Kenapa? Adakah orang muda tak pandai? *perkataan bodoh sangat offensive bukan?*


Aku orang muda yang tak puas hati. Takde maknanya, kalau orang lahir sama tahun dengan aku pun kadang-kadang nak gaduh dan nak jadi yang betul jugak hanya kerana; saya lahir hujung bulan Disember. Aku lebih muda, so mereka lebih mengetahui. *no offence sekali lagi*




Kasihan bukan? Aku tak minta dilahirkan muda *tapi aku agak bangga ya*.
Contoh kukuh: Semasa Singapura diserang todak, yang bagi idea berbentengkan batang pisang budak kecil, bukan? Sepuluh tahun, bukan? Apa yang orang lebih berumur tu buat? Mana pergi kepandaian mereka? Ha, macam tu lah maksud aku.




Toodles.
footnote: Asalnya nak tulis English. Dey, apa dah jadi? Suicidepark punya pasal la ni. <------terpengaruh punya hal.

No comments:

Post a Comment