01 April 2010

the whole world in my hands

Jauh merantau hari ni. Pulang ke gagang juga.





Banyak blog aku singgah. Jauh pergi. Saja, tuntut ilmu. Baca suratkhabar pemalas. Tapi aku balik ke blog sendiri. Aku tak lupakan kulit. Sebab aku bukan kacang, bukan ular. Kulit masih melekat dekat badan, lembut lagi you tau.

I was wondering. What if...
...there is only one religion in this world? *mesti tak gaduh bakar masjid, church, kuil etc.*
...there is only a single gender in this world? *takde masalah sexuality, gender discrimination etc.*
...there is only one race in this world? *no such thing as racism, orang putih, hitam, kelabu*
...everybody in this world looks the same? *tak timbul hal cantik hodoh descrimination*
Many wonders; wonders of the world, wonder girls, wonder woman ok stop hiperbolic statements ni.

There are too many discriminations nowadays. Semua orang nak pandangan diterima. Semua nak jadi yang betul. Ada gak yang nak jadi tukang angguk, tukang agree. Macam lagu Ahli Fiqir Angguk angguk Geleng geleng.

Kadang-kadang mentaliti manusia ni pelik. Taknak kata orang, sebab diri sendiri pun pelik.


Tak ke pelik, kalau kau kutuk seseorang daripada bangsa lain agama lain then kau involve semua yang sekutu sekudis selalat dengan dia?
Kau pun manusia juga, jadi kau pun sekutu sekudis selalat gak la dengan dia?
Aku pun taknak kutuk kau sebab aku sama bangsa dengan kau; umat manusia.
Kalau aku kutuk kau, aku pun sama je.

Aku tahu, kutuk-mengutuk ni kena ada. Baru challenging hidup. Tak hitam putih, warna warni.

Malu aku dengan alien daripada outer space. Kutuk sama sendiri. Peerah.

Taknak kutuk kau, nak cakap pasal kau je. Sebab you are TOO inspiring for me today. Nama tak diberi jadi NO OFFENCE ya semua.






Toodles.
footnote: Congratulation. You're back, lady <-----note untuk diri sendiri. Tak payah sibuk.

No comments:

Post a Comment