02 June 2010

three blind mice

Chocolate sundae, strawberry sundae and caramel sundae. Choc is the best.





Dengan adanya dua blog, aku rasa seperti ada dua muka. Okay tak, tiga blog. Aku masih rasa terganggu dengan tekanan yang orang bagi dulu. Memang kita tak boleh puaskan hati semua orang.

Aku rasa kehidupan dewasa ini sangat teruk dan menyusahkan. Cabaran yang aku mungkin lebih terima jadi kanak-kanak sahaja. Ya, aku lelah dengan semua ini.

Apa orang nak daripada aku? Semua benda aku buat pun jadi salah ke?

Aku ada tiga blog; blogspot, wordpress dan tumblr.

Di blogspot, mainly aku cerita things on the surface, kalau cerita pasal diri aku la. Lately aku banyak cerita pasal diri aku. Sejak aku kerja, aku kurang membaca. Aku cuti kerja, aku keluar ke bandar. Kalau aku kurang membaca, tak banyak aku boleh kongsi sebagai review. Tapi aku ada niat nak cerita pasal Old English, Robin Hood dan minat aku pada topik tersebut.

Di tumblr, banyak gambar yang aku reblog. Tapi since aku dah boleh melukis lukisan yang macam contengan je lebih dan dah pandai scan, maybe lepas ni aku upload banyak gambar aku sendiri. Tumblr merupakan tempat aku meluahkan perasaan dalam bentuk gambar atau quotes. Dari tumblr jugak aku gain knowledge dari manusia merata tempat. Aku follow pelbagai manusia lain perangai. Beza mereka dengan aku, mereka addict tumblr dan aku tak. Aku cuma pemerhati dan orang yang reblog je lebih.

Di wordpress, semua benda yang aku simpan dalam hati aku letak dekat situ. Termasuk personal stuff. Aku manusia biasa, aku sakit hati dan aku jahat serta bukan malaikat. Aku manusia. Aku sumbat hampir semua benda yang aku rasa kat situ. Setakat ni ada seorang je yang tahu link tu. Twelve pun tak tahu. Orang yang tahu link tu boleh memahami dan pandai jaga rahsia. Aku percaya dia *kau dah mula perasan la tu HAHA*. Dan aku takkan sebut siapa dia.

I would like to thanks to all haters of mine; now I have three blogs simply because you don't want to hear what I am about to say. Pelik kan? Blog kau ke blog aku ni?

Aku pelik ada orang mengaku inginkan kehidupan yang aku ada. Tak, kau tak mahu jadi aku selepas kau berada dalam kasut aku. Walk a mile in my shoes, confirm kaki kau melecet habis sebab kasut aku kecil saiz 3.

Aku sayang frostyfroggy aku. Err, tapi aku benci katak slimey slimey geli eww eww.

Aku ada tiga blog; blogspot, wordpress dan tumblr.

Apa orang nak daripada aku? Semua benda aku buat pun jadi salah ke?

Aku rasa kehidupan dewasa ini sangat teruk dan menyusahkan. Cabaran yang aku mungkin lebih terima jadi kanak-kanak sahaja. Ya, aku lelah dengan semua ini.

Dengan adanya dua blog, aku rasa seperti ada dua muka. Okay tak, tiga blog. Aku masih rasa terganggu dengan tekanan yang orang bagi dulu. Memang kita tak boleh puaskan hati semua orang.



Stay tune. Cerita pasal orang jahat nanti.


Toodles.
footnote: Israel, you are a bitch (Muli, 2010).


3 comments:

  1. keyakinan hakiki adalah keyakinan yang dibina diri sendiri bukan pandangan atau pengaruh orang lain sekeliling.. so why care? you have your own piece of mind.

    ReplyDelete
  2. "tapi aku benci katak slimey slimey geli eww eww"

    hahaha~

    ReplyDelete